'ויסעו ויחנו – כל אחד מאיתנו' | הרב צבי אריה אדלר

    אבי יעקב 2 Comment on 'ויסעו ויחנו – כל אחד מאיתנו' | הרב צבי אריה אדלר

    מידי שבוע משוחחים איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן ב"מהדורת סוף השבוע" עם הרב צבי אריה אדלר שמביא מדברי האור החיים על פרשת השבוע | מסעות בני ישראל במדבר, לשעתם או לדורות? ומה אנו לומדים מכך למסעות שאנו עוברים?

    צילום: קובי פינקלר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב צבי אריה אדלר בפינתו השבועית, בפרשה על פי תורת האור החיים הק': "אנחנו נקרא על המסעות של בני ישראל. כמובן ידוע מה שאמרו צדיקים שאלה התחנות של כל אחד מאיתנו מיציאת מצרים ועד שמגיעים לארץ ישראל שאנחנו נפרדים מהעולם הזה. יש לנו כל מיני תחנות והשאלה איך אנחנו בוחרים להגיע אליהם".

    "יש חידוש נפלא של האור החיים ששואל כמה שאלות. הפרשה מתחילה אלה מסעי בני ישראל ויכתוב משה… מה זה ויכתוב משה את מסעיהם על פי השם? הרי כל התורה על פי ה'? אומר האור החיים חידוש עצום, נראה שהכתוב התכוון להביאנו סדר כתיבת המסעות שלא נכתבו ביום אחד. אלא על זה הסדר שהתחיל משה לכתוב בפנקסו במצוות המלך מיום שיצאו בני ישראל ממצרים על זה הדרך. המשיך משה רבנו וכתב בכל פעם. ויסעו מכאן, ומשאיר פתוח על התחנה הבאה. עד שאומר ה' למשה קח את הפנקס ותעתיק ממנו לתורה".

    "החיים שלנו זה שרשרת של מסעות. לפעמים אדם רוצה לראות תמונה גדולה אבל מורכב מרצף של פרטים קטנים. אנחנו מתחילים מסע ולא יודעים איך הוא הסתיים. אחרי זה שנגיע לתחנה אפשר לציין את זה. נשדל לזכור שאנחנו במסע ויש לנו המון תחנות וככל שנשתדל המסעות יהיו ומוצלחים ונגרום נחת לאבינו שבשמים". 

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אני באה לבקר את בת שלי , זה מאוד מזעזע

    2. 1

      יגיע הזמן זה מאוד מזעזע